Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Αμέθυστος, μια πολύτιμη πέτρα!!!

Ο αμέθυστος είναι το πετράδι που «επηρεάζει» όσους και όσες γεννήθηκαν τον Φεβρουάριο και θεωρείται  σύμβολο για τους πρωτοπόρους στη σκέψη και τη δράση σε φιλοσοφικό, θρησκευτικό, πνευματικό και υλικό επίπεδο.

Αφιερωμένο λοιπόν στους αγαπημένους μου Υδροχόους το κόσμημά μου σήμερα, φτιαγμένο με αμέθυστο,  αχάτη, ροζάριο με αμέθυστο και στοιχεία από επιχρυσωμένο ασήμι.


Εικ. 1η :  Μακρύ κολιέ με αμέθυστο, αχάτη και στοιχεία από επιχρυσωμένο ασήμι

Το όνομά του αμέθυστου  προέρχεται από το στερητικό «α» και το ρήμα «μεθύω» (μεθώ), καθώς στην αρχαιότητα πίστευαν ότι το πετράδι αυτό προστάτευε τον κάτοχό του από το μεθύσι.  Οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι έφεραν κοσμήματα με αμέθυστο και έπιναν από σκεύη (ποτήρια, κύλικες, κλπ.) διακοσμημένα με αμέθυστο, πιστεύοντας ότι δεν θα μεθούσαν. Η φήμη του ορυκτού ως ισχυρού αντιδότου κατά της μέθης στηρίζεται σε έναν μύθο κατά τον οποίο όταν κάποτε ο θεός Διόνυσος μεθυσμένος καταδίωκε μία κόρη, την Αμέθυστο, που αρνιόταν τον έρωτά του, εκείνη προσευχήθηκε στους άλλους θεούς να παραμείνει αγνή. Η θεά Άρτεμις εισάκουσε την προσευχή και τη μεταμόρφωσε σε λευκή πέτρα. Ταπεινωμένος και μετανιωμένος από την επιθυμία της Αμέθυστου να παραμείνει αγνή, ο Διόνυσος έχυσε κρασί πάνω στην πέτρα αυτή ως προσφορά και από τότε οι κρύσταλλοί της είναι βαμμένοι σε βιολετί χρώμα.

Εικ. 2η :  Το ίδιο κολιέ

 Εικ. 3η :  Το ίδιο κολιέ

Ο αμέθυστος παραδοσιακά συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πολύτιμους λίθους (μαζί με το διαμάντι, το ζαφείρι, το ρουμπίνι και το σμαράγδι), έχει χάσει όμως πολλή από την αξία του εξαιτίας της ανακάλυψης εκτεταμένων αποθεμάτων στη Βραζιλία και αλλού. Ο αμέθυστος της άριστης ποιότητας ("Deep Russian", "Deep Siberian") είναι εξαιρετικά σπάνιος και η τιμή του εξαρτάται από τη ζήτηση συλλεκτών όταν ανακαλυφθεί κάποιο δείγμα.
 
Εικ. 5η :  Ακατέργαστος αμέθυστος

Πηγή : Wikipedia

26 σχόλια:

  1. Ε, δεν είναι δυνατόν να μην είμαι ΠΡΩΤΗ!!!
    Αν και αμέθυστος...με μέθυσε η ομορφιά του!
    Φιλάκια αγαπημένη,θα λείψω μερικές μέρες θα επιστρέψω δριμύτερη.Μην δείξεις καλλίτερα όσο θα λείπω...ΦΙΛΙΑΑΑΑΑΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και έχει ένα από τα αγαπημένα μου χρώματα!!!!Φανταστικό Μπεττούλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο αμέθυστος και μόνο για το χρώμα του είναι υπέροχος!
    Έκανες όμως και πολύ καλή δουλειά!!!
    Ωραίοι συνδυασμοί σε μεγέθη και σχήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άμα πέφτει σύρμα ,πως να μην είσαι.
    Έχε χάρη που είχε πέσει το σύστημα.(Αυτό αφορά την Χαρά που δουλεύει και ....σερφάρει ταυτόχρονα.)
    Μπέττυ μου, γινόμαστε κοινότυπες κάθε φορά λέγοντάς σου τα ίδια και τα ίδια, αλλά , αυτή είναι η αλήθεια.Ολα σου τα κομμάτια τα χαρακτηρίζει κάτι το αριστοκρατικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και σαν Υδροχόος που είμαι κι εγώ, ήρθααααα... Πως θα μπορούσα να λείψω άλλωστε από μια τέτοια ανάρτηση, με αυτά τα χρώματα, τα αγαπημένα μου!!!
    Μας μέθυσε από ομορφιά ο αμέθυστός σου Μπετούλα.

    Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πανέμορφα και κομψότατα! Αυτό είναι που μου αρέσει και εμένα!
    Το χρώμα και η πετρούλα αγαπημένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Yδροχόος κι εγώ παρούσα!!!! Το χρώμα του και μόνο με σαγηνεύει!!!Είναι το αγαπημένο μου!!! Και το κολιέ σου είναι εξαιρετικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είμαστε κι εμείς, τα ψαράκια τον Φεβρουάριο!
    Τι όμορφο κολιέ, υπέροχο το χρώμα του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Eγώ τον λατρεύω αν και ειμαι καρκίνος, αλλά δεν αντιστέκομαι στο μωβ με τίποτα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ όμορφο κόσμημα και φυσικά υπέροχη η πέτρα.Ευχαριστούμε και για τις πληροφορίες, είναι τόσο ενδιαφέρουσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. To χρώμα του έχει μια μαγεία...με προσελκύει...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λατρευω το χρωμα του!!! ειναι το κατι αλλο!!
    Πανεμορφο κοσμημα Μπετυ μου!...και θαυμασιες οι πληροφοριες που μας εδωσες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πανέμορφο! από τα αγαπημένα μου χρώματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Olá, amiga!
    Lindo colar, amestista é a minha pedra favorita por causa da cor.
    Eu não sabia da história e nem que ela é antídoto para a embriaguez...
    .♫♫° ·.
    •♫♫•.¸ღ¸.•♫♫•.¸
    °º♫ Beijos do Brasil.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αχ τέλειο, τέλειο!!!
    Το αγαπημένο μου χρώμα, έχω μπόλικα ρούχα και αξεσουάρ σε τέτοιες αποχρώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η Χαρά μου πήρε την ατάκα! Μεθυστική δημιουργία, όπως πάντα Μπέττυ μου!!! Αν και δεν είμαι Υδροχόος, είναι η αγαπημένη μου πέτρα και το αγαπημένο μου χρώμα!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν και ταύρος μου αρέσει πάρα πολύ το χρώμα του αμέθυστου !!Τι να πω εγώ τώρα,...ότι δεν είναι απλά ωραίο το κολιέ , είναι εξαίσιο !!!!!!!Κάτι ξέρανε οι αρχαίοι έλληνες περί κάλλους και χρησιμοποιούσαν τον αμέθυστο ,και σ΄αυτό συνέβαλε και ο καλός μας Σάτυρος Διόνυσος!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αχ είναι τέλειο!!! Αυτός ο συνδυασμός του αμέθυστου (μόβ) με το χρυσό είναι τόσο μα τόσο αριστοκρατικός και φίνος!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. πολυ ωραιες οι πληροφοριες σου!θα περιμενω να ακουσω και για το δικο μου ζωδιο τους ιχθυες!Φιλακια και ακλο σαββατοκυριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. πανέμορφο τό κόσμημα ! οπως ολα σου πάντα .
    Λατρέυω τό μωβ τού αμέθυστου .
    Καλό Σα/Κο κούκλα μου.
    σέ φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μαγευτικό το χρώμα του!!απεριγραπτη η ομορφια του!!Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έλα πες το....... μη ντρέπεσαι!!!!

Αυτά που μ΄αρέσουν